luni, 24 aprilie 2017

De la medici către pacienți

“Mai ales, dar mai ales NU mai ameninta cu reclamatia, judecata, televiziunea si ziarele! Ca s-ar putea sa inceapa sa-si doreasca medicul ala sa vina odata si-odata cineva sa-l dea afara, ca sa-si ia inima in dinti, sa nu-i mai pese de cine/ce lasa in urma si sa plece… pluii de suflet, departe, in alta lume, mai politicoasa, mai educata medical, mai ordonata, unde sa se simta si el un OM, unul respectat, sa poata respecta si el. Asa cum a fost invatat, dar i s-a luat.” http://www.aktual24.ro/mesaj-dur-al-unei-doctorite-privind-nesimtirea-pacientilor-pur-si-simplu-n-a-mai-suportat/

“Dar poate, daca tu vei decide să lupți pentru mine și pentru alți colegi de-ai mei, aș rămâne. Aș rămâne să lupt împreună cu tine, să ieșim împreună în stradă, medic și pacient, și să cerem restructurarea sistemului, să înțelegem că cei care se află în fruntea țării își bat joc și de mine și de tine.” https://alexandramariadinica.wordpress.com/2015/08/14/dragul-meu-viitor-pacient/
Acest post este dedicat. Este pentru Monica, cea care m-a rugat mereu sa scriu despre asta. Este  pentru Marius care stie tot ce am simtit eu, este pentru Ioana si Liviu, si este in cel mai special mod, un tribut adus doctorului meu, care a avut grija de noi si de multi altii, care este si acum langa noi si langa multi altii. El este un medic din acela "nascut si nu facut"...Este pentru orice femeie care indrazneste sa nasca intr-un spital din Romania.” http://albuletzi.blogspot.ro/2013/05/
 “Eu de 14 ani vaccinez copii la cabinet. Şi nu am observat nici o reacţie pe termen lung. Am copii sănătoşi. În fiecare an fac în medie 3-4 sute de vaccinuri antigripale. Şi am bătrâni, am bolnavi cronici, am adulţi, am colectivităţi de copii, care nu au făcut gripă în nici un sezon. Ce dracu? Eu nu vă spun vrăjeli. Nu vă mint. Că nu am nici un interes. Nu mă plăteşte nici o companie farmaceutică. Vă spun din experienţă, vă spun din miile de pagini de imunologie citite: Vaccinaţi dracului copiii!!!” http://vindecatorul.com/vaccinati-dracului-copiii/

DECI! Nu poţi începe discuţia pe stradă, la o nuntă, la magazin, cu următoarele: „Numai două cuvinte! Nu doresc consultaţie, vreau doar să-mi spuneţi de ce mă doare aici sub coaste, în partea dreaptă!” Ofensezi medicul. Că FIX aia e o consultaţie, chiar dacă nu-ţi pune electrozii de EKG pe torace şi “te face” doar din vorbe.”  http://www.otiliatiganas.ro/nu-doresc-consultatie-vreau-numai/#sthash.mFWupLWL.dpuf
Da, am diabet pe stress, pe descarcarcari de hormoni de contrareglare. Mi-a debutat acum 6 ani, inainte de ex de primariat, cand am avut garzi pana la sf lunii mai si mai trebuia sa merg si la politie sa dau declaratii cu privire la un pacient care murise cu un an inainte…” http://ziaruldevalcea.ro/2015/01/20/radu-adelina-sef-sectie-medicala-spitalul-judetean-valcea-manifestul-doctorului-nemultumit-de-sistemul-de-sanatate-din-romania-dati-share-sa-afle-toti-romanii/
“Ştii, draga mea, că pentru parafa aceea, pentru tot ceea ce scrie pe ea,  eu am învăţat 6 ani în facultate, apoi încă unul în stagiatură, apoi încă trei în rezidenţiat, apoi înca doi în masterat, apoi încă unul pentru o oarece competenţă? Şi mai ştii, draga mea, câte nopţi n-am dormit pentru că trebuia să muncesc, ca să am bani ca să îmi cumpăr cărţile din care să învăţ? Sau câte zile şi nopţi am petrecut citind, învăţând, studiind?” http://trascu.ro/blog/2015/10/vreau-o-trimitere/

O garda de sambata in Franta poate insemna salariul pe o luna in Romania
Ce isi doresc medicii in extinsa lor majoritate?
1. Conditii normale de lucru (securitate medicala, dotare, libertate de expresie profesionala);
2. Posibilitatea desfasurarii activitatii intr-o echipa bine pregatita (de exemplu: Chirurg – Anestezist, Obstetrician – Anestezist – Neonatolog, Psihiatru – Psihoterapeut etc.);
3. Conditii contractuale decente (salariu, posibilitate de informare, posibilitate de cercetare, garzi platite corespunzator);
4. Vizibilitate profesionala si umana.” http://medlive.hotnews.ro/spaga-in-sistemul-medical-romanesc-dr-nicolae-marcu-a-conditiona-actul-medical-sub-orice-forma-nu-numai-material-mi-se-pare-abominabil.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu